10 maj, 17.21

Jag har funderat lite över det här med mjölk. Eller gammal mjölk för att vara exakt. Eller för att precisera mig ordentligt: "Gammal" mjölk. Jag har inga som helst problem med att dricka mjölk med utgångsdatum 7:e maj när det idag är den 10:e. Jag menar, om den inte luktar konstigt och inte klumpar sig i diskhon när man häller ut lite för att testa, vem kan då säga att den är för gammal?

Vet inte om det är ett släktdrag (min kära mormor har tagit det här tankesättet liiite för långt då och då, men det är en annan histora), eller om det bara har att göra med lathet/snålhet eller med tanke på de stackars barnen i Afrika som aldrig får möjligheten att fundera över detta.

Anyway: Titta inte så mycket på dessa fåniga "utgångsdatum". Lukta, smaka, titta och avgör själv vad som är "för gammalt", och sätt samtidigt lite extra spänning i vardagen ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0