13 maj, 03.25

I konungens återkomst (den tredje och sista filmen i Sagan om ringen-triologin ska jag kanske tillägga ifall det är någon som mot förmodan inte vet vad det är) och Frodo och Sam precis har tagit sig fram till Mordor och den gröna porten till Den döda staden öppnar sig, när alla orcher promenixar ut och ska kriga mot Gondor. En tanke slog mig; deras parad liknar ett studenttåg.

Irriterande människor (eller orcher..) som tror dom vet något, som tror att dom har makt till vad som helst och som verkar tycka att de har all rätt i världen att ta allt de vill ha och allt de tittar på. Så kände jag när jag gick i mitt studenttåg. Vilken känsla, jag älskade varenda sekund och betedde mig antagligen som man förväntas göra när man är mitt uppe i denna circus av festande. Som ett kräk :) Men som sagt; jag älskade varenda sekund och ville inte dela sekunderna med någon annan än min älskade klass.

Sedan var det måndag morgon och allt man hade känt under studentdagarna: kunskaper och erfarenheter om allt, makten och rätten till allt visade sig vara precis tvärtom. Man visste inte mycket, hade inte alls så många häpnandsväckande erfarenheter att skryta om och inte fan hade man makt och rätt över någonting!

Lite som orcherna.

Orch? Student? Eller va!?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha vilken underbar liknelse!

Jag kan hålla med om maktlösheten den där dagen man vaknar upp och inser hur liten man helt plötsligt är på jorden.

Hoppa allt är bra med dig!

2010-05-13 @ 13:38:00
URL: http://azgaroth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0