23.08

Nu är det såhär:

Jag och mamma har kommit överens om att vi ska trappa ner på svärandet. Både mot varandra och rent allmänt. Enda gångerna man får svära är när någon har gjort något riktigt idiotiskt eller när man bara är uppriktigt förbannad.

Anledningen till den här lilla dealen är att mamma tycker det låter fult och "ohyfsat" att svära och jag märker att mitt ordförråd blivit sjukt dåligt. Jag "tappar" ord som värsta pensionären och använder samma ord fleeera gånger i meningarna som jag skriver eller säger. Det kanske inte verkar vara ett jättestort problem men eftersom jag nån gång i mitt liv ska ha ett yrke där jag kommer skriva mycket och uttrycka mig i skrift och ord känns det här med ett rikt ordförråd rätt viktigt för mig.

Så, nu ska jag lära mig att prata "ordenligt" och skriva bättre (även om det bara är fjantgrejer som facebookstatusar and so on)!

Det blir mitt nyårslöfte väldigt många månader i förväg, haha!

Nu ska jag sova. Imorgon ringer klockan 05.50. Då ska jag iväg till stallet och jobba en förmiddag med Klara. Det blir nog mysigt värre :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0