HÅRAVFALL!!!

Att jag har tappat vidrigt mycket hår det senaste året och att mitt hår är så gott som helt dött nu är ju ingen nyhet. Men nu är det värre än någonsin och jag har knappt en tredjedel av det jag hade för kanske 4-5 år sen.

Jag kan inte längre säga att det kommer börja växa igen när jag mår bättre för nu mår jag bra (vilket jag är sååå tacksam för!), förutom all stress med skola, jobb, sommar och häst men jag det har varit värre än det är nu och då har jag ändå inte tappat såhär mycket hår som jag gör nu!!

Och alla vitaminer och mineraler jag har ätit har inte hjälpt det minsta så nu måste jag verkligen få hjälp med det här. Jag kan inte platta det längre, jag fönar det inte längre, jag kan inte tvätta det ens varannan dag, jag vågar nästan aldrig borsta igenom det och en fräsig frisyr till balen kan jag bara glömma! Det enda jag kan göra med det är att ha det uppsatt i en hästsvans eller låta det självtorka så det blir jättelockigt för då ser det nästan ut som att jag skulle kunna ha normaltjockt hår.

Så idag efter att jag haft ett nervöst sammanbrott/panikångest över detta började jag och mamma googla runt lite för att se om vi kunde få några tips på vad jag kan göra. Vi hittade på IFM-kliniken som ligger borta vid ÖB och de kan tydligen göra håranalyser som ska visa om jag har brist på något ämne i kroppen och de erbjuder också akupunkturbehandlingar mot allt möjligt. Så mamma ska ringa dit imorgon och höra om de tycker att jag ska dit. Allt där är svindyrt såklart men det kan det vara värt! Jag har inget annat val känns det som nu.. :(

Jag bara fattar inte varför alla konstiga sjukdomar och andra äckliga saker liksom dras till mig!? Usch!


Men imorgon åker jag till Sundsvall som sagt och det ska bli superskönt! Pratade med Elin nyss och när vi la på så hade jag ont i magen av skratt så den här helgen kommer verkligen bli bra. Kommer ha en stört vältränat mage tror jag haha!

Idag har jag gjort klart min Desktoppkurs också som var det tråkigaste och mest ovärda jag någonsin har gjort i skolan!

Nu ska jag kirra musik till min ipod och sen sova, ha det bra i helgen allihop så hörs vi på måndag. Hoi! :*

Kommentarer
Postat av: Elin aka mr happy happy smile face

Jag hoppas att den nästa konstiga sjukdom du får är tourettes, det vore så jävla roligt! Speciellt om du stammar fram alla könsord :D

2009-05-21 @ 23:40:46
URL: http://wickedwonderboy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0