00.17

Idag är jag gladare än vad jag var igår. Skönt :) Sånt gillas starkt!

Idag har jag varit i stallet läänge och fick ett himla jobb med att försöka få rent mitt lermonster aka Favven. Och nu menar jag inte att han ler mycket, utan att han var täckt från topp till tå med härlig höstlera.. Var tvungen att leta på en såndär hovkrats med hård borste på för att få bort all lera som han lyckats få in långt ner i öronen haha. Jag fattar inte hur han gör men är tacksam över att han låter bli att akrobatisera sig så när jag sitter på ryggen iaf :)

När jag kom hem var det duschen som gällde och sen åkte jag och fia hem till pappa där hela det gänget + farmor var, som hade tagit med sig kräftor som skulle ätas minsann. Jag blir illamående av bara lukten och får lite lätt panik när jag tänker på hur de stackrarna har tillagats så jag åt inga kräftor såklart! Nu tänker ni säkert "Jaha, men alla grisar och kor som du äter då!?" MEN DE KOR OCH GRISAR SOM JAG ÄTER ÄR IALLAFALL DÖDA INNAN DE TILLAGAS! Så berättade farmor vilken fart det hade blivit på kräftorna när hon la ner dom i det kokande vattnet innan de dog. Jag ville grina faktiskt. Usch!

Jag och fia hade tagit med oss en liten påse med massa teckningar och sånt som vi gjort till pappa när vi var riktigt små och kreativa (ack, vilka lovande konstnärer vi var!) som pappa fick och de kollade jag igenom sen och skrattade så tårarna sprutade! Hittade på ett fint litet brev som jag skrivit i pappas namn när jag nästan inte var några år alls och fortfarande skrev TAK istället för TACK haha. Fotade det och tänker nog slänga upp det här imorgon om ni har tur (annars ska det definitivt upp på facebook! :D).

Imorgon ska jag ringa till min vårdcentral och försöka flirta till mig en bra plats i kön för svininfluensavaccinet. Den drabbar tydligen mestadels unga har läkarna kommit på och eftersom jag är en rätt krånglig diabetespatient, ofta får influensa och/eller andra obehagliga förkylningar osv och är ung så hoppas jag att de är snälla mot mig och låter mig få min vilja igenom moahaha!

Men nu är det time för att sova och som vanligt när jag väl kommit igång med skrivandet blir inlägget bra mycket längre än vad jag från början har tänkt mig :) Hihi.

GODNATT!/ L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0